Hogy én milyen egy jókedvű cikket olvastam ma a reptérről a debreceni Szélessávú hírmondón! Teljes az optimizmus, a repülőkön csak úgy csüngnek a turisták. Talán(talántalántán) sikerül(het) végre ledolgozni a 300 milliós deficitet. Nyilatkozta a jókedvű igazgató.
Farkas Andrást nem bántom. Rendes fickó, akinek veleszületett szivárványos látás adatott meg. Akárhányszor kérdezik, mindig bizakodik. 100 évig fog élni, és úgy is legyen!
De vissza a reptérre. Mit is mondott pontosan? Azt, hogy a várakozásoknál jobban teljesít az idei nyári szezonban a debreceni repülőtér. Míg tavaly 9 ezer turista utazott a charterjáratokkal, addig idén az utasszám már július közepén elérte hétezret. A cég most azt tervezi, hogy az eddig inkább esetleges teherfogalmat fejleszti (erről bővebben itt). Ezzel jelentősen csökkenthetné az évi 300 millió forintos deficitet. És azt is, hogy még mindig a nyári charterjáratok adják a bevételük jelentős részét. Farkas szerint ezzel és a cargoval gyakorlatilag nullára lehetne csökkenteni a jelenleg évi 300 millió forintos üzemeltetési deficitet. A cég emellett újraindítaná a menetrend szerinti járatokat is európai nagyvárosokba.
Na hopp! Itt most tartsunk egy kis kényszerleszállást, mert nevetnem kell. Menetrend szerinti járatok? Európai nagyvárosokba? Debrecenből? Hahaha!
Még emlékszem (véletlenül meghallottam), amikor egyszer két lazacos szendvicsharapás között azt súgta a kolléganőm fülébe az egyik helyi potentát, hogy München és Debrecen felett a teljes szezonban töküresen szálltak a gépek. Annyira nem ment a biznisz, hogy a pilóta akár háromszor is megmutathatta a stewardessnek, miként irányítható a saját dzsojsztikja, más dolguk se volt. Pedig milyen szép reményekkel szálltak fel az első gépmadarak a hivatalos kommunikáció kondenzcsíkját húzva maguk után!
Később új reménysugár csillant az égen… Dunának, Oltnak, de még a Tiszának is egy volt a hangja, amikor – a müncheni fiaskó után – az OLT légitársaság előállt a nagyívű terveivel, és beindította a menetrend szerinti járatot Debrecen és Budapest között!!!! Hogy majd azok az üzletemberek, akik itt laknak, de például Bécsbe visz az útjuk, könnyebben és gyorsabban célba juthassanak. Heti 24 járattal, 40 perc alatt… Az ám! Ezt a debreceni önkormányzat évi 100 millióval támogatta, ami nyilván nem olyan sok pénz, biztos megérte. (Zárójelben, mert kis színes, de nem fontos, megjegyzem, hogy ebben a projektben Kósa Lajos kiemelten megköszönte Szanyi Tibor államtitkár segítségét, aki sokat tett azért, hogy ez a járat megvalósulhasson.)
Megérte? Dehogy érte meg! Az ötlet meghalt – öt hónap alatt kétezer utas – , ám a remény nem. Az akkori ügyvezető, Virág László nem titkolta, hogy abban a pillanatban sem hagyományos, sem diszkont légitársaság nem érdeklődött újabb járat indítása iránt, de Virág azért megígérte: mindenképpen lesz folytatás (amennyiben ki tudja termelni a saját költségeit a járat). Merthogy a városnak ez presztizskérdés, másrészt pedig a nagyváradi, szatmári, aradi, kolozsvári, temesvári repterekkel szembeni versenyelőny biztosítása szempontjából volt fontos.
Kósa egyébként annak idején azt mondta, szerinte a Debrecen-Budapest járat kudarca nem ugyanolyan, mint 2005-ben a Debrecen-München járaté volt. Ha ő mondta, biztos úgy is van, még jó, hogy Athént akkor nem emlegette.
Mindenesetre irigylendő derűlátásra ad okot a mostani bejelentésecske, amellyel az ügyvezető elkápráztatta a dehir olvasóit. Újabb menetrend szerinti járatok? Európai nagyvárosokba? Debrecenből?
Hahaha! Röhög a vakbelem.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése