2011. február 2., szerda

Földönfutók útja

Most, hogy már mindenki kizsidózta, kibuzizta magát, le-veszettkutyázta, pedofilozta, Kósa-gyűlölőzte, szoci-bérencezte, Fidesz-szócsőzte, alkeszozta, férgezte, cocilista-ivadékozta és vadbaromozta a másikat, szóval ma, amikor egy halálos kimenetelű és egy súlyos sérüléssel járó baleset történt a 471-esen, tehát ma végre megkérdezhetnénk esetleg Tasó Lászlótól: mikor csinál már valamit a halálúttal?

Persze csak ha a helyben működő, közpénzből seggnyaló, magánpénzen mocskolódó, illetve névtelenül kritizáló „médiatársadalom” – beleértve az adóforintokból fenntartott tévériportereket (a Kósa-seggencseket), valamint a magánkézből honorált, gyalázkodó hozzászólásokat simán nem törlő sajtómunkásokat, és természetesen az ingyenbérmentve, szívszerelemből, na meg egyéni hülyeségből írogató bloggereket – el tudja vonni tekintetét pár percre a monitorról, hogy kitekintsen a Sámson felé vezető, szörnyűséges útra is. Merthogy nagyon kéne azzal már csinálni valamit, és nemcsak azért, mert ma egy 23 éves lány halt meg ott, hanem azért, mert ő már a sokadik holttest, akit a 471-esen szétroncsolódott autóból a tűzoltók emeltek ki.

Szóval, ha majd Tasó László, a 4-es választókerület országgyűlési képviselője nem amiatti sértődöttségének ad hangot a Ligetaljai Hírmondóban, hogy a megyei lap valami dehonesztálót írt róla, hanem arról beszél, hogy hogyan próbálta már előre vinni az útfejlesztés ügyét, csak még ez meg az miatt nem sikerült jottányit sem lépni, akkor máris közelebb leszünk a megoldáshoz. Az út korszerűsítését ugyanis már 1995-ben szerették volna elindítani, engedélyek is készültek, összeálltak az érintettek, támogatták egymást és a projektet, csak hát valamiért 2006-ban mégis lekerült napirendről az ügy. És tartottak már itt demonstrációt is, nem sok eredménnyel ugyan.

A polgármester-honatya a 2006-2010-re vonatkozó ciklustervében ezt írta:

A 471-es főút megerősítése és az elkerülő szakasz megépítése sem odázható el a fent megjelölt időszakon túlra. A hozzá kapcsolódó beruházások kivitelezése eddig is körülményes volt, még akkor is, ha mi voltunk a költségviselők. Lényegi változásnak kell bekövetkezni az út kezelőjének magatartásában, melyre reményeink vannak.

A közlekedési helyzetet alapvetően meg fogja változtatni az állam kivonulási szándéka és privatizációs elképzelései, melyek érintik a vasúti és a közúti közlekedést egyaránt.

Hogy ez konkrétan mit jelent, nem lövöm be, de nem baj, mert annyit értek belőle, hogy nem odázható el az építkezés, és ez nagyon jól hangzik. Kár, hogy évekkel ezelőtt írta, ígérte, vizionálta…

Legutóbb pedig egy igen magasröptűt nyilatkozott bele a Dehirbe, amely hírportál a belvíz által elöntött kerékpárút kapcsán szólaltatta meg a bájgú, akarom mondani fiatalembert. Így vezették fel a témát: A térség országgyűlési képviselőjét is többen megkeresték a problémával. Tasó László szerint a kialakult helyzet nagyon balesetveszélyes. (Ha ő mondja!)

- Lassan harmadik hete kapok rendszeresen telefonhívásokat, és emailben is jelzik azt, hogy nem tudnak ezen a szakaszon közlekedni. Ki kell menniük a legveszélyesebb, másodrendű főútra, a 471-esre, hogy egyáltalán el tudjanak menni az egyik helyről a másikra – nyilatkozta Tasó László, a Fidesz-KDNP országgyűlési képviselője.”

És ennyi. Ezt nyilatkozta! Megtudtuk, hogy három hete zaklatják (na jó, ezt nem ő mondta, hanem én, de ez most mindegy is), ám se bű, se bá arról, hogy mit tett az elmúlt pár hónapnyi – önkívületben indult, majd némi kijózanodás után kisebb fejfájásokat megélő – kétharmados időszakban az út felújításáért, mint ahogy arról sincs egy szó sem, hogy legalább elképzelés szinten hol tart az ügy.

Ja értem én, hogy ez uniós projekt, így aztán semmi sem egyszerű, minden olyan rohadt bonyolult, de akkor is, na! Mégiscsak ő képviseli Sámson, Hadház, Nyíradony meg a többi, a 4-es választókerülethez tartozó település földönfutóinak: bicikliseinek, autósainak, szekérhajtóinak, motorosainak az érdekeit az Országházban. Csináljon végre valamit! Legyen biztonságosabb, szélesebb, beláthatóbb, jobb út a megye ezen részén. A ma meghalt fiatal lány balesetéért nyilván nem tehető felelőssé ő, s a többiekért sem, de ha van lelke, lelkiismerete, pörgősebbre veszi a figurát. Akár uniós prodzsektről van szó, akár nem.

Muszáj! Elegük van már az embereknek a halálútból, és a be nem tartott, szajkózott ígéretekből is.

1 megjegyzés:

  1. Ha közvetlenül nem is, de közvetve őt is felelősség terheli a lány halála miatt!!!! Tudja, látja, leírja a problémát és ráadásul ő ennek a térségnek a képviselője, akkor a közvetett felelősség ténye megállapítható!!

    VálaszTörlés